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브랜드 아이덴티티와 브랜드 이미지의 차이를 바탕으로 한 효과적인 광고 전략 수립 방법

작성자: 애드인웰페어님    작성일시: 작성일2017-03-01 14:04:42    조회: 2,066회    댓글: 0
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자료요약
브랜드 아이덴티티와 브랜드 이미지는 브랜드 관련 논의의 핵심 개념들이다. 기존 연구에 따르면 두 개념 모두 브랜드 연상 네트워크로 표현할 수 있다. 이에 따라 본 연구에서는 두 연상 네트워크의 차이를 분석하고 이를 바탕으로 효과적인 광고 전략을 수립하는 방법을 제안하였다. 이를 위해 존과 동료들(John et al., 2006)이 제안한 BCM(Brand Concept Map)과 네트워크 분석에서 두 네트워크의 상관관계를 분석하는 방법인 QAP(Quadratic Assignment Procedure)를 사용하였다. 이를 통해 브랜드 아이덴티티와 브랜드 이미지의 차이를 정성적·정량적으로 분석하는 방법과 체계적으로 광고 콘셉트를 결정하는 방법에 대해 설명하였다.
 
Brand identity and brand image are both critical concepts for branding. Past research has shown that the concepts can be visualized into the form of brand association network. Accordingly, this study proposes a new method for developing an effective advertising strategy based on the difference between the two association networks. To the end, this study uses BCM (Brand Concept Map) developed by John et al. (2006) and QAP (Quadratic Assignment Procedure) often employed to analyze the correlation of two different networks. Using the method, this study explains how to analyze difference between brand identity and brand image not only qualitatively but also quantitatively, and based on the analysis, how to determine the advertising concept more systematically.

 

목차
1. 서론
2. 브랜드 아이덴티티와 브랜드 이미지
3. 광고 전략 수립 방법
4. 결론
참고문헌
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